Ochrona marki
Prowadząc działalność gospodarczą jesteśmy postrzegani przez markę, którą kreujemy świadcząc oferowane przez nas usługi. Prawodawca daje cały szereg narzędzi, które pozwalają chronić nasz brand, jak chociażby znaki towarowe, wzory, ale nawet i prawa autorskie, o których jest mowa wyżej. Umiejętne korzystanie z tych wszystkich narzędzi pozwoli zapewnić ochronę, która skuteczna będzie nie tylko w Polsce, ale również poza granicami kraju.
Przykładowy zakres spraw dotyczących spraw związanych z ochroną marki:
- przygotowywanie strategii prawnej pod kątem ochrony marki (doradztwo w zakresie prawidłowych instytucji prawnych takich jak znaki towarowe, prawo autorskie, czy wzory przemysłowe),
- rejestracja znaków towarowych w Polsce i na świecie,
- rejestracja wzorów w Polsce i na świecie,
- prowadzenie spraw spornych zarówno przed Urzędem Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej jak i przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w zakresie znaków towarowych jak i wzorów przemysłowych,
- przygotowywanie i negocjacja umów licencyjnych (jak i przenoszących prawo) do znaków towarowych, praw autorskich, czy też wzorów przemysłowych.