Prawo w grach komputerowych (gamedev oraz esport)
Gry komputerowe są według mnie największym wyzwaniem (ale przy tym najbardziej satysfakcjonującym!), jeżeli chodzi o prawo własności intelektualnej. Zawierają w sobie m.in. prawa autorskie (scenariusz, projekty lokacji, kody źródłowe), znaki towarowe (chociażby tytuły, czy też możliwość posługiwania się zewnętrznymi markami), jak również kwestie związane z ochroną tajemnicą przedsiębiorstwa – a to wszystko to dopiero początek, który należy odzwierciedlić w umowach zawieranych w tej branży!
Ponadto sama branża gier stoi przed wyzwaniami prawnymi, które poza wiedzą oraz doświadczeniem wymagają również rozeznania w typowej dla niej siatce pojęciowej, która zawiera takie pojęcia jak np. mikrotransakcje, wirtualne dobre/waluty, PEGI i inne.
Przykładowy zakres spraw dotyczących prawa reklamy i promocji zawiera w sobie m.in.:
- negocjowanie oraz sporządzanie umów licencyjnych, deweloperskich, czy też umów wydawniczych, sponsorskich,
- negocjowanie i sporządzeni umów z zawodnikami esportowymi,
- tworzenie regulaminów (np. dla turniejów esportowych) oraz warunków korzystania.