Prawo reklamy i promocji
Promując swoje usługi oraz produkty zarówno w Internecie, jak i za pośrednictwem innych mediów niestety nie dysponujemy pełną swobodną. Z jednej strony, przy tworzeniu strategii marketingowych, należy zwrócić uwagę na regulację wertykalne, aby uniknąć chociażby sporów z UOKiK (np. oznaczanie treści #współpraca przy współpracach z Influencerami, czy posiadanie zgodnych z prawem regulaminów konkursowych), ale z drugiej strony – odpowiednie sporządzenie umów również jest niezwykle istotne, aby uniknąć sytuacji, kiedy nasza reklama narusza prawa osoby trzeciej (np. jej prawa autorskie, czy prawa do wizerunku).
Przykładowy zakres spraw dotyczących prawa reklamy i promocji:
- sporządzanie oraz negocjowanie umów z grafikami, influencerami i innym twórcami w zakresie przygotowanych treści reklamowych,
- doradztwo prawne w zakresie przygotowywanej strategii marketingowej pod kątem jej zgodności z prawem,
- doradztwo w zakresie organizacji konkursów, w tym przygotowywanie odpowiednich regulaminów,
- sprawy przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta w przedmiocie naruszenia przepisów dotyczących reklamy.